10/08/2012

Datang awal pun kena marah?

Salam everyone..

Apa kabar semua? Lama sangat tak update entry, well it's not because busy but because i think to...to..ermm lupa dah sebab dia..sory my bad.. :)

ok, nak dijadikan cerita. Hari ni aku lah student yang paling baek sebab datang kelas awal 15min.. biasa memang aku la student yang datang  awal lambat 15 min..record aku pegang stakat ni aku datang lambat 45min yang mana 15min lagi nak abis kelas..hahaha *gelak jahat*

So masuk je dewan gelap semacam je, aik? Tak hidupkan lampu ke? Lelaki pun ada jga dalam dewan tu,nanti tak pasal-pasal dituduh berkhalwat pula kan? So orang dengan kawan yang sorang lagi pun pei la hidupkan lampu. Dia tau board yg control semua devices dalam dewan tu. 

Dalam hati (owh,sekang dah pakai digital ea? Tak de lagi pakai suis manual tu..) so dengan rasa ingin tahu aku pun tengok la cara dia buat. Adala sikit aku tekan2. Dah nama pun budak lektrik kan, so tipu lah kalau kita tak da rasa ingin tahu nak explore benda tu .. *sedapkan hati je*

Cerita tambah menarik bila tetiba technician tu tanya kita..

tech : kamu bagi hidup lampu ea? 
me : aha.. *nod-nod*
       tak tau pula sekang ni pakai system digital ea? dulu kan maen tekan suis..
tech : kenapa kamu tekan alarm?
me : mana ada cik..kita hidupkan system je .. (dalam hati *aku ada tekan ke*)
tech : kamu tau ke saya boleh panggil pengawal sebab kamu di kira menceroboh? (sambil tekan walkie talkie) *helo2,pengawal2*
me : kami tak tau pun cik -,-
tech : lampu ni akan ON jam 2 dan kamu tak di benarkan masuk dewan selagi belum jam 2..
me : owh yeke? sory cik tp kita tak tau pun..
techn : *sambil keluar cakap kuat * ni lah pelajar U,BODOH!! tak nak tanya dulu!
me dan sekalian org dalam dewan : *terkedu*



Well, kalau pun aku salah.. tak salah rasanya dia tegur baek-baek memandangkan aku dah bagitau yang aku tak tahu pun benda tu.. 

Tapi kan aku salah ke? Aku tak rasa pun aku salah sebab sebelum ni memang kita org pakai suis biasa je dan xpernah pun kami kena marah sebab masuk awal.. bukan memang sepatutnya pelajar datang awal 15min before kelas bermula ke? so aku salah ke?

Kalau dorang tak nak orang kacau benda tu..apa kata letak notis besar-besar so orang boleh baca kan? Dan kalau tak nak student masuk dewan awal. Apa kata kunci je pintu tu. Abis cerita!!! Laen la kalau dia datang keja after lunch hour tu jam 230pm kn, So menganggu masa dia nak curi tulanglah la *opsss,terlebeh bebel pla*, tu yang tak nak kunci pintu dewan? ermmm myb juga..


# Haish, orang macam-macam ragam. Mood trauma aku tak abis lagi da kena mood panas hati pulak~~!! Lately ni aku sering berdepan dengan orang-orang yang prasan bagus! dugaan-dugaan...




0 comments:

Post a Comment