3/11/2011

Aku Rapuh Mencintaimu...

....sekadar hiasan

kala ini hati ku berperang hebat..aku keliru antara kasih dan kebenaran, kasih yang ku belai dan hampir memakan diri, kebenaran yang aku sendiri tidak pasti akan benarnya.. ingin ku singkap namun tak pernah kesampaian lantaran hati takut menerima kebenaran yang sememangnya akan menyakitkan..

ku persembahkan padamu makna sebuah cinta dan rindu. Sebuah penantian yang tiada akhirnya, aku akur dengan uniknya cinta kita. ku bina kubu yang teguh untuk terus mempercayai cinta ini..

Tapi sampai bila harus aku sendirian yang membina tugu ini? Aku lelah untuk bertahan, resah mencengkam jiwa. Pengorbanan ku di persia begitu saja..

Bercinta itu sunggup mudah, jatuh cinta dan menyayangi seseorang. Tapi pengisian dalam cinta itu amat sukar demi mengekalkan keharmonian perhubungan. Cinta bukan semata-mata bersama si dia, tapi cinta juga memerlukan pengorbanan yang tak ternilai, kejujuran yang tiada tersembunyi dan kesetiaan yang tiada tandingnya..

cinta tak semestinya bersatu dan andai perpisahan kini yang terjadi aku redha. Apalah daya ku melawan takdir yang telah tersurat untukku..

1 comment: