3/13/2011

Wahai Si Gunung Lambak!!!

salam..


Hari ini aku penuhkan hariku dengan menemankan rumate aku derma darah tapi nasib tak menyebelahi dia. Jam 2 dah tutup?? awal giler..Sepatutnya aku pun nak derma juga tapi....


Esok aku kena bangun awal pagi sebab nak daki gunung Lambak kat Kluang..perghh!! memang aku teruja giler tahap gaban..sebab itulah aku batalkan niat nak derma darah...ngeee!


Tak tahulah kenapa aku excited giler, biasa bila member aku ajak keluar, aku dengan sopan akan menolak tapi tidak kali ni, aku lagi semangat ajak dorang, siap pujuk kot..ngeee!

Tapi, bila aku post je pasal ni..adalah makluk Tuhan tu, mengata bagai dia, dia cakap camne..


"lau nak jinak2 naik dulu..tak perlu lah gunung blkng pasar lambak tu...bukit botak ladang kelapa sawit pun dah cukup la..."


Then hati aku pun berbisik..mamat ni asal pulak? Terfikir sepatutnya dia bagi semangat dan sikit nasihat memandangkan dia dah daki Gunung Kinabalu (konon).. nie tak, nak mengata lagi adalah..Bila bangsa kita nak maju? Kalau kita sendiri yang merendah-rendahkan bangsa sendiri, bangsa lain lagi lah...


Bagi aku, orang yang begini sikapnya, belum matang dalam menjalani kehidupan. Bercakap sesedap mulut tanpa fikir akan kesannya. Mungkin dia sudah tua, pengalaman pun banyak tapi sayang dia tak belajar dan fahami nilai pengalaman tersebut. Moga dia diberi hidayah..


Biarlah dia, janji aku bahagia. tak kisah lah Gunung Lambak tu serendah mana, janji hujung minggu ni aku naik gunung!! ngeeee...!! minta aku tak semput, al-maklum aku ni ada asma..


Gunung Lambak!! nantikan kunjung ku..Dalam entry lain aku story pasal pengalaman pertama aku naik gunung..ok? heeee


...moga aku selamat tiba

0 comments:

Post a Comment