2/05/2011

Kau yang bernama cinta..



Wahai angin lalu..
Khabarkan padanya..
Rasa rindu yang sarat di hati ini..
Hembuskan kedinginan yang aku rasakan..
Biar dia tahu bahawa aku sangat memerlukannya..
Bisikan di telinganya, hanya dia yang aku sayangi..
Biar dia lebih menghargai cinta ini...

Hati ini terlalu degil...
Kadangkala akal mengkianati hati ini..
Hati ini masih ingin terus menyayanginya..
Sedangkan akal ingin melupakan dirinya..

Tapi tidak semudah itu..
Akal ini masih memikirkan tentangnya..
Hati ini masih miliknya..
Aku hanya inginkan insan sepertinya..

Wahai angin lalu..
Tahukan engkau?
Dia adalah insan yang berhati tulus..
Dia mengajarku tentang erti sebuah kehidupan..
Dia adalah anugerah terindah dari tuhan..
Yang pernah ku miliki walau hanya untuk seketika..
Namun akan ku kenang untuk selamanya..

Ya Allah..
Andai aku bukan untuknya..
Aku tetap redha akan ketentuan mu..
Doa ku agar ada lagi insan sepertinya..
Yang tercipta untukku..
Rahmati hidupnya walau dimana dia berada..

Wahai insan yang ada di hati ini..
Terima kasih untuk kasih sayang yang diberikan..
Akan ku didik hati dan jiwa ini..
Untuk menjadi yang lebih baik..

walaupun bukan yang terbaik..



He taught me how to love, but not how to stop

0 comments:

Post a Comment