2/03/2011

Murtabak Megi !

Semalam perut ni terasa lapar sangat, then ternampak picture ni..memang aku tak boleh tahan, perut pun makin berlagu riang..hehehe....aku ni story pasal perut je..kan?...well dpendekkan cerita, aku nak share resepi dengan korang..ni bukan resepi aku tapi member aku (tapi aku sudah minta izin dengan dia taw) no no no ciplak...Sharing is caring kan?? hehe..


Ok, cara-caranya :-



 ihsan dari azlin..Thanx to her


1.  rebus megi..ikot suke banyak mana. (megi sahaja)

2. tuskan megi tu.

3. amik mangkuk pecahkan telur, godak telur bersama perencah   megi,.nak tambah bawang, daun sup, or ape2 pun bole..ikot suke....  then pastu masukkan megi yang dah di tus tadi.

4.  gaul kasi rata.

5.  lepastu masuk dalam pan. better pan yang bulat. yang ala2 piza tu.
6.  then, tunggu bahagian bawah masak. Bila da msak, palingkan. tunggu bahagian satu lagi tu masak...then, siaaapppp !


Try tau !